Aangeboden door i
"Aangeboden door" is content gemaakt in opdracht van en betaald door een adverteerder, geproduceerd door de commerciele afdeling van de Persgroep.

De journalisten van de Persgroep zijn hier niet bij betrokken.
Aangeboden door

Ties Roodfeld: ’Handgemaakte jeans is het nieuwe maatpak’

 


Een mooie, handgemaakte jeans met een mooi overhemd en chique colbert. Dat is volgens Ties Roodfeld, eigenaar van herenmodezaak Alexander Roodfeld, dé look voor de zakenman. Zijn persoonlijke favoriet zijn de broeken van het Italiaanse merk Jacob Cohën. “Met de beste denims uit Japan, bewerkt en handgemaakt in Italië en zelfs geparfumeerd, haal je met deze broeken echt een cadeautje in huis.”


Alexander Roodfeld is al meer dan negentig jaar een begrip in Dordrecht. “Ik ben de vierde generatie Roodfeld”, vertelt de 35-jarige Ties die in 2013 de zaak noodgedwongen heeft overgenomen na het vrij plotselinge overlijden van zijn vader. “We zijn samen nog begonnen aan de verjonging van de winkel en die heb ik natuurlijk doorgezet.” Maar daarmee passeert hij niet de oudere klanten die de winkel al jaren bezoeken. “In de winkel hebben we nog een ruime collectie met wat klassiekere kleding. Bovendien is de hedendaagse oudere man over het algemeen erg hip gekleed en is het juist leuk om klassiek en modern te combineren.”

De laatste jaren ziet de winkeleigenaar sowieso een verschuiving naar meer casual kleding. “Je ziet gepensioneerden tegenwoordig ook gewoon met een sneaker lopen en ook in de zakenwereld hoeft het allemaal niet meer zo formeel. Nog steeds komen veel zakenmannen naar ons voor een maatpak, daarin zijn we immers gespecialiseerd, maar ze kopen ook veel vaker een mooie jeans die ze dan combineren met een colbert. En overhemden met gave prints zijn momenteel helemaal hip.” Ties laat twee shirts zien, een met een ijsjesprint en een witte met grote blauwe stippen: “Deze shirts gaan als warme broodjes.” 

Starter Plan
Subtitle

Silver Plan
Subtitle

De kracht van Alexander Roodfeld is volgens Ties dat het een kleinschalig bedrijf is met oog en vooral tijd voor de klant. “We zitten niet vast aan regels die worden opgelegd van bovenaf. Als iemand een broek wil laten vermaken en deze eigenlijk al de volgende dag aan moet, gaan we er alles aan doen om dat voor elkaar te krijgen. Vanmorgen is bijvoorbeeld nog een van de werknemers op de fiets naar een klant gegaan om een broek af te spelden en naar de kleermaker te brengen. De klant was zelf aan het werk en had geen tijd. Met dit soort service proberen we een stap verder te gaan dan andere herenzaken en hopen we de honderd jaar te halen.”

'We speuren elk seizoen de beurs in Florence af naar leuke, kleine Italiaanse merken'

Daarnaast onderscheidt de winkel zich door een uitgebreide, unieke collectie kleding. “We speuren elk seizoen de beurs in Florence af naar leuke, kleine Italiaanse merken. Daarbij staat kwaliteit bij ons voorop. Onze kleding is misschien wat duurder, maar wel van hoogwaardige kwaliteit waardoor het veel langer meegaat.”



Benieuwd naar de kleurrijke voorjaarscollectie die nu bij Alexander Roodfeld in de winkel ligt? Naast een bezoek aan het pand aan Visstraat 13-15 in Dordrecht en de website, houdt Ties zijn klanten ook op de hoogte via facebook en instagram

De journalisten van de Persgroep zijn niet betrokken en niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze tekst.